onsdag 24 november 2010

Advent närmar sig!

Jag har inte försvunnit, jag är här. Dock är det så fullt upp med allt. Nu närmar sig i alla fall advent och det ska bli så mysigt och skönt att få upp julstjärnor och ljusstakar i fönstren så man får lite ljus igen. I vanliga fall när jag är ute och går med hunden så brukar det vara lite smålampor tända i vissa fönster i husen runt omkring men så fort det blir advent så är det tänt i sånär som alla fönster, det är ju bara så mysigt.
Till helgen har jag i alla fall en tårta med Lilla My tema. Det ska bli roligt då jag inte gjort någon sådan innan. Nya utmaningar är alltid skoj. Funderar dock lite på varför jag aldrig får förfrågan om att göra en hello kitty tårta. Tycker att det är många flickors favorit men det är inget någon ber mig om. Kanske får göra en sådan till Lykkes 1-års dag, det är ju knappt 4 månader dit.
Funderar också på vad jag ska göra för julgodis i år. Har ni något favoritjulgodis?

1 kommentar:

Erika - Bakglädje sa...

Olika typer av fudge är nog min julgodisfavorit. Få se vilken sort det blir i år. Maraboufudge är himla gott, men väldigt söt.