onsdag 1 september 2010

Cupcakes med vanilj och passionsfrukt

Fick för mig i morse att jag ville baka. Borde baka tårtbottnar till helgens bröllopstårta men valde att baka cupcakes istället. Hade en idé om att fylla dem med vaniljkräm innan de skulle in i ugnen. Sagt och gjort, vaniljmuffins med vaniljkrämsfyllning och passionsfruktsmousse fick det bli.
När jag hade hällt smeten i formarna så fyllde jag en spritspåse med tjock vaniljkräm, tryckte ner tyllen i smeten och klämde ut en kladd. Resultatet blev riktigt bra, i alla fall om jag får tro Ann-Kristin (svärfars sambo) och hennes arbetskamrater på vårdcentralen gränsbygdskliniken. De fick bli mina testkaniner.


Dekorationerna gjordes snabbt men blev ändå ganska söta. Gjorde dem i mp men föredrar fp eller fp/mp till blommor. Dock är ju ballinas mp så god så det är ju ett +. Är inte så förtjust i sockerpasta annars men denna modelleringspasta är riktigt god.



Nästa gång ska jag nog prova att göra chokladmuffins och fylla med chokladcream.



4 kommentarer:

Nettan sa...

Så gott det låter. Måste jag prova någon gång. Har inte ens tänkt på att man kan klicka i fyllning på det viset men sedan har jag precis fastnat i cupcake/muffinsträsket ;-).

Ha en bra kväll / Nettan

Erika - Bakglädje sa...

Jättesöta cupcakes. Jag måste testa ditt tips om att ha i vaniljkräm i muffinsen, det låter jättegott.

Anonym sa...

mamma sa de var supergoda! om du behöver testkanin är jag alltid villig :D

/Angelica

Jennie sa...

Angelica: Du kan när som helst komma hit och be om något mumsigt så ska jag nog slänga ihop det till dig! :-) Nästa gång ska jag skicka med en till dig!