torsdag 14 april 2011

Lykkes 1-års tårta

Min fina, underbara Lykke blev 1 år i mars. Självklart skulle hon ha en tårta. Dock gillar jag inte sockerpasta själv så jag valde att täcka den med enbart smörkräm. Utseendet blir ju inte lika vackert men smaken passar mig bättre *ler* Funderade länge på vad jag skulle ha på tårtan och till slut föll valet på den underbart söta mirandanallen. Nallen fick sedan hålla i en lite ballong. Alla dekorationer är i sp förutom "snöret" till ballongen som är en floristståltråd. Innehållet i tårtan var chokladbottnar med chokladcream och päronmousse.

7 kommentarer:

Maria sa...

Oj vad söt - helt fantastisk!

Sandra sa...

Åh! Supersöt! Vilken fin nalle!!!

Thumman sa...

Helt bedårande!! Grattis till Lykke!

Carina sa...

Supergullig tårta!!

Erika - Bakglädje sa...

Vilken fin tårta! Nallen är ju jättefin.

Angelica sa...

GUD VAD FIN NALLEN ÄR!! Älskar att få se lite nytt och mer inspirerande på alla bakbloggar! :) Oftast är ju alla nallar släta, så det är kul att se något mer.
Sen håller jag med dig, blir godare utan lock på tårtor. Är inte superförtjust i varken SP eller marsipan ;)

chanette sa...

hej
vi vill bara tipsa om att jag har en tävling nu och kanske vill du delta. man kan vinna 4 st utstickare för tårtdekoration
http://tartpalatset.blogg.se/2011/may/min-tavling-nr-2-1.html