lördag 14 augusti 2010

Blixten Mcqueen



Malte som fyller 4 år ville ha en tårta med Blixten Mcqueen. Har varit sugen på att göra en ny blixten så det kändes kul. Letade inspiration på nätet då min fantasi tröt och jag inte hade riktigt koll på hur blixten egentligen såg ut trots att min Hannes är så förtjust i honom.




Lite däck och stenar och en miniatyrtårta fick också pryda tårtan, förutom blixten och namnet då.

Allt rött och svart på blixten är gjort av marsipan, det övriga av sp. Väg och stenar är gjorda av 50/50 marsipan och sp.

Tårtan innehöll jordgubbsmousse och chokladcream och är täckt med ballinas sp (som irriterar mig lite nuförtiden). Hoppas den smakade Malte!

7 kommentarer:

sana sa...

Riktigt kul tårta!! och jätte fin blog

Hanna - Bakfnatt sa...

Tårtan är jättesöt!

Anonym sa...

Jag älskar lilla tårtan på tårtan, jättesöt ju! =D

Jag har lagt till din blogg på min länklista då jag gillar din blogg =) Du får säga till om du inte vill det!

Ha det gott!
Lisa - Sockerrus

sockerrus sa...

Glömde ju fråga.. Varför gillar du inte ballinas sp längre?

Jennie sa...

Lisa: Klart jag vill vara på din blogglista, det är alltid roligt. Angående ballinas sp så har det alltid varit min favorit men jag tycker den är svår att arbeta med i det varma och fuktiga vädret som är nu. Den svettas och spricker så lätt. Har hört fler som haft problem med att den spricker när man lägger den på tårtan. Vad använer du för sp?

Erika - Bakglädje sa...

Jättegullig tårta, den skulle min son gilla.

Milli sa...

Jättefin tårta!! Ser nästan ut som de är en leksaksbil på tårtan så att du gjort den själv är väl ett gott betyg =)