måndag 9 juli 2012

Bröllopstårta i rosa och blått

För två veckor sedan fick jag en förfrågan om att göra dekorationer till fyra bröllopstårtor. Tårtorna skulle de beställa från det lokala konditoriet, täckta i vit marsipan. Sedan önskade de att jag dekorerade dem. Sagt och gjort så tog jag på mig detta lilla uppdrag. Blommorna skulle vara rosa/cerisa och blå, det skulle vara brudens och brudgummens namn och gärna lite hjärtan. Kanten runt tårtan fick inte täckas av ett sidenband. Detta var önskemålen och av det lyckades jag åstadkomma detta.





Bilderna blev väl sådär men jag dekorerade tårtorna i köket som tillhörde lokalen för bröllopet. För övrigt samma lokal som jag och maken hade när vi gifte oss för 8 ½ år sedan, lite nostalgisk blev man allt ;-)
Alla blommor är gjorda i flowerpaste medan bladen är gjorda i marsipan. Det är inte helt lätt att hantera tårtor som man inte själv har bakat, underarbetet är liksom inte riktigt det samma så de blir inte lika stabila som jag är van vid men tycker ändå de blev rätt ok :-)

Stort Grattis Jon och Johanna till bröllopet!!! 

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Tycker de blev jättefina med din dekorering! Gjorde du mönstret runt om tårtorna också med de små pärlorna? Förstår att det i så fall var svårt att göra det när man inte vet hur de är uppbyggda :)

Jennie sa...

Tack! Ja, jag gjorde mönstret runt kanterna och det var lite pilligt, särskilt med tanke på att den ena tårtan hade åkt av bottnen så jag fick försöka få tillbaka den efter bästa förmåga :-O

Sweet Passion sa...

de blev jättefina verkligen.

Anonym sa...

sitter och titta på din tårta och skrattar åt fakten att jag ska gifta mig med en kille som heter John. Själv heter jag Johanna :-)